Take a fresh look at your lifestyle.

TOPUL BRANDURILOR MUREȘENE 2021

67

Performanța brandurilor mureșene a fost măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 8 categorii de produse.

Respondenții au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei.

Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri, a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, analizat ulterior împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, precum și cu indicatorii de notorietate și utilizare, obținându-se astfel topul final.

TOPUL BRANDURILOR MUREȘENE a fost realizat de Unlock Research, o companie de know-how și cercetare de piață cu capital 100% românesc înființată în 2008.

Unlock este specializată în studii de strategie de brand și marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oamenii, categorii și branduri, care să contribuie la creșterea business-urilor clienților pentru care lucrează. La finalul anului 2014 Unlock s-a repoziționat ca agenție de know-how integrat (cercetare de piață, data mining, poziționare de brand, insight generation, consumer trends & innovation), adaptându-se astfel la noile reguli de marketing care vizează raportarea la om în totalitatea sa și nu doar în rol de consumator al unei categorii.

Alexandra Cojocaru, Partner Unlock: “Românescul” și “localul” reprezintă valori importante pentru consumatorii români, din orice zona ar fi ei. Suntem mândri de tot ce e românesc și de tot ce este local/ “de-al nostru”, chiar dacă uneori o arătăm mai degrabă într-un mod reactiv (atunci când ne sunt “atacate” valorile) și mai puțin într-un mod activ, constructiv.

Totuși, ultimii ani și pandemia au dus la o dezvoltare a zonei de mărci românești și locale și la o reîntoarcere spre realitatea imediată – acordăm astăzi mai multă atenție spațiului înconjurător, și implicit și produselor pe care le simțim apropiate nouă.

Aceste schimbări sunt vizibile și în rândul mureșenilor – aceștia sunt deschiși către mărcile locale și consideră că a fi “local” este o valoare pentru un brand. Cu toate acestea, doar 29% au căutat în mod activ în ultimul an să cumpere mai multe mărci și produse locale.

Per total însă, percepția lor despre mărcile locale este una foarte bună – le consideră de bună calitate, originale și diferite față de alte mărci, la un preț corect și, poate cel mai important, le consideră de încredere, serioase și sigure. O categorie de mare interes pentru ei este cea de produse alimentare locale, care ocupă un loc important în preferințele lor, considerându-le mai naturale, mai sănătoase și mai gustoase decât alte mărci.

Pentru a înțelege mărcile locale muresene și cum performează acestea, este important să înțelegem în primul rând cum sunt muresenii – consumatorii locali, să înțelegem ce valori au, ce este important pentru ei și cum se percep că oameni. Aceștia se consideră persoane amabile, înțelegătoare, muncitoare, săritoare și generoase, de asemenea considerând că sunt oameni corecți și de încredere, pe care te poți baza oricând.

 Pentru mureseni, timpul este important, fiind vital că acesta să fie folosit înțelept și investit în lucrurile care contează, care le fac viața mai frumoasă. Mulți dintre ei sunt din ce în ce mai conștienți cu privire la influența negativă pe care tehnologia și surplusul de informație le pot avea asupra vieții lor, de aceea încearcă să facă un obicei din a se deconecta regulat de la acestea pentru a se reconecta într-un mod mai autentic cu cei din jur și cu realitatea imediată, palpabilă. Pandemia a generat printre mureseni o tendință de reevaluare a direcției lor de viață, mulți considerând că este momentul oportun pentru a “rescrie” propriul plan de viață astfel încât acesta să se dovedească suficient de flexibil și adaptabil unui viitor imprevizibil, precum și să îi ducă mai aproape de lucrurile pe care și le doresc cu adevărat.

Astfel, muresenii apreciază cel mai mult la mărcile locale autenticitatea, onestitatea și corectitudinea. Cele mai perfomante mărci se dovedesc cele care reușesc să îi înțeleagă că oameni și să le fie aproape, poziționându-se că parteneri de nădejde, care îi ajută să își trăiască viață într-un mod echilibrat și autentic, investindu-și timpul în lucrurile care contează cu adevărat.

Topul mărcilor locale muresene reflectă practic puterea acestor mărci de a fi relevante pentru consumatorii locali, de a fi prezente în viață lor într-un mod care face diferența și care răspunde acestor nevoi.

Felicitări tuturor mărcilor prezente în top și în special felicitări acestui demers de a “premia” adevăratele valori locale, mărcile care fac diferența în Mureș!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accept Citește mai mult